Kommunikationsmedarbejder til Realdania By

Har du lyst til at være en del af vores kommunikationsteam og arbejde med nogle af Danmarks største og mest nyskabende byudviklingsprojekter?

Realdania By blev etableret i 2007 med det formål at koncentrere og målrette Realdanias indsats for byudvikling og byomdannelse. Vi har ind til nu engageret os i partnerskabsprojekterne FredericiaC, Køge Kyst, Ringkøbing K og senest NærHeden i Høje-Taastrup. Ud over at være partner i projekterne har vi til opgave at udvikle og formidle viden og kompetence inden for byudvikling, som vores samarbejdspartnere og andre i ind- og udland kan trække på.

Som medarbejder i kommunikationsteameter du med til at udvikle et lille kompetencecenter for kommunikation i forbindelse med byudvikling. Du skal bistå partnerskaberne som sparringspartner, koordinator og leverandør på kommunikationsområdet, og du skal arbejde med Realdania Bys egne kommunikationskanaler, hvor vi formidler viden, erfaring og vores strategiske tilgang til byudvikling. Dine opgaver vil således være af både operationel og strategisk karakter som f.eks.:

  • Bidrag til kommunikationsstrategier og -planer
  • Rådgivning og sparring
  • Produktion af pressemeddelelser, webtekster, annoncer mv.
  • Redaktion af hjemmesider (bl.a. Sitecore, Sharepoint og Umbraco)
  • Håndtering af pressekontakt
  • Redaktion af publikationer og lign.

Du skal kunne være projektleder, der samler andre om fælles mål og leverancer. Du har et stærkt sprogligt talent og er fortrolig med journalistisk tankegang og skrivemåde. Du er vant til at bruge webmediet som kanal for målrettede budskaber og har rutine i at arbejde i CMS-systemer og gerne også erfaring med strategisk brug af digitale medier. Erfaring med kommunikation fra byudviklingsprojekter eller borger- og interessentdialog vil være et plus men ikke et krav.

Vi forventer, at du har en akademisk uddannelse inden for kommunikation el. lign. og 5-10 års erhvervserfaring. Du skal mestre kommunikation i omgivelser, som er kendetegnet ved tværfaglighed, mange aktører og mange interesser. Derfor skal du være vant til at samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere og være god til at sætte dig ind i forretningsgange og samarbejdsformer i de forskellige sammenhænge, hvor du skal agere.

Du skal være indstillet på en moderat rejseaktivitet, særligt til de byer, hvor projekterne finder sted.

Vi tilbyder et alsidigt job i en organisation, der er præget af pionerånd, udvikling, stolthed og godt humør. Du får rige muligheder for udvikling og for kommunikationsfaglig sparring. Vi holder til i attraktive omgivelser ved Jarmers Plads, centralt i København.

Løn og ansættelsesvilkår afhænger af erfaring og kvalifikationer og aftales nærmere. Stillingen er til besættelse snarest muligt.

Du kan finde en mere uddybende job- og kravbeskrivelse samt søge stillingen på Realdania Bys hjemmeside www.realdaniaby.dk eller på www.munkgrethe.dk.

Du kan desuden kontakte ekstern konsulent Grethe Munk på tlf. 26164711, chefkonsulent Peder Lind Pedersen eller kommunikationsmedarbejder Michael Guldager, begge Realdania By på tlf. 70116666.

Ansøgningsfrist er onsdag den 19. juni 2013 klokken 10 00. Der afholdes 1. samtaler den 24. juni.

Ansøgning skal stiles til Realdania By, att: sekretariatschef Jakob Cold.

Hent en uddybende Job- og kravbeskrivelse her: kommunikationsmedarbejder-til-realdania-by.pdf

Klik her for at sende din ansøgning.